Monday, April 13, 2015

Permulaan hari yang baik

Assalammualaikum folks,

Harini banyak kojo den. Menimbun wa cakap sama lu T_T
Nak monangih raso, lagi-lagi microsoft wa tak boleh guna. Sadis sungguh. Kojo banyak, tapi tak boleh buat apa melainkan guna PC orang lain. Aih.

Jenuh ui, ni aku dok menunggu akak kerani ni buat kerja.
Emmm.

Harini wa lunch dengan kak ayu (perangkap bini big bos; En Azli), sambil lunch tadi borak pasal company dan pasal makanan. Biasalah, nak borak pasal apa lagi kan? Itu je topik yang sesuai.

Tadi kak ayu ada cakap pasal susu lembu. Dia ada dengar radio IKIM  pasal islam dan sains. Katanya, tak elok minum susu terlampau banyak. Aku tanya kenapa, bukan elok ke susu? Musykil sekejap. "Lembu ni kita tatau orang jaga tu macam mana, time dia perah susu, time dia jaga lembu tu, time dia bagi makan. Sama jugak macam ayam or kambing, cara orang menjaga ayam dan kambing tu. Mungkin masa orang yang perah lembu susu itu, lembu tu tengah stress. Dan susu yang keluar dari lembu yang stress boleh memberi kesan pada si peminum. Mungkin juga menghasilkan kanser."

Emmmm. ada betul nya. Tetapi kita bukan boleh pastikan lembu, ayam or kambing itu dalam keadaan yang ceria bahagiaa. Betul tak? Tapi kak ayu sarankan makan jangan berlebihan, amik dalam keadaan sederhana. Even Nabi kita pun sarankan berhenti makan sebelum kenyang, makan apabila lapar.

Semoga kak ayu dilimpahi rezeki dan kebahagiaan di dunia dan akhirat.

Ohmai almost 2 pm, solat zohor belum lagi,

kbai.

No comments: