Monday, April 6, 2015

Married LIFE

Assalammualaikum people on earth,

Alhamdulillah. Alhamdulillah. After a long time, I didn't update my blog, here you are. I'm back!

Sementara gua tak ada kerja ni, meh gua cerita sikit pasal life gua.

Bismillahirrahmanirrahim.

I think its almost 4 months, gua dah bergelar isteri orang ni.
Best okay jadi isteri orang, siapa kata tak best?
Best okay dah kahwin, siapa kata kahwin tak best?

Lu boleh buat apa yang lu suka dengan orang tersayang, travel sana sini, makan itu ini, gelak sama-sama, nangis sama-sama, pillow talk hari-hari, tengok movie sama-sama, buat kerja rumah sama-sama. Best kan?

Suami gua, Wan Muhammad Hazim orang yang sangat sempoi, suka buat gua senyum, gelak, nangis terharu, tolong gua buat kerja. Oh suamiku, thank you for everything!

Gua still ingat time dia ajak gua kahwin, sweet like candy gituw.
Gua terpaku sekejap, 'biar betul mamat ni, ajak aku kahwin hujung tahun ni. Lagi berapa bulan je tinggal'.

Itu first thought gua lah, tapi dia kata, 'kita boleh. kita buat simple-simple je lagi berkat'.

Lu orang mesti ingat dia macam dah terdesak sangat nak kahwin awal sedangkan gua kenal dia tak sampai sebulan. Tapi gua rasa, gua macam dah biasa orang ajak kahwin tetiba ni. So, takdelah terperanjat boboy sangat.

Time tu, apa yang gua fikir ialah Allah. Mungkin macam ni cara gua dapat jodoh. Lagipun selama gua kenal dia, dia okay. Baik, pandai amik hati, tahu bergaul dengan kawan-kawan gua,

In the end, gua ajak dia datang open house rumah gua. Sampai gua ajak dia pegi open house rumah makcik-makcik gua lagi. kekeke.

The best part, family dia nak datang merisik. Suddenly jadi majlis tunang terus. Alhamdulillah, even dua tiga hari punya prepared, last preparation punya kerja. Everyone was really did a good job that time. Thank you my awesome people!

Part kahwin muncul, bila lepas bertunang, family dia rancang end of that year. Lagi terkejut satu family gua. Ada yang mengamuk, 'kenapa rushing sangat'.

Biasalah, gua tau pemikiran orang sekarang, 'Dah kenapa tergesa-gesa sangat, ada something happened ke? Or dia pernah rancang before and tak jadi, baz jadi mangsa?'
WTFish! Stop being this rubbish people.

Pelik kan? Benda baik kenapa tak boleh dipercepatkan?
Habis lu orang yang meronggeng ke hulu ke hilir tiada ikatan apa-apa tu lebih elok lah?

Im glad to have my mom and dad, they are really supportive and lovable.
They know what the best for their own daughter, alhamdulillah.

Akhirnya semua berjalan dengan lancar.

Till now, gua rasa tak percaya yang gua dah kahwin.
HAHA

Jumpa member-member, semua macam, 'OMG, baz macam tak sangka kau dah kahwin'.
Yaaaa, aku pon still rasa benda yang sama.

Everyday you wake up, you see him beside you. Thinking what am i gonna cook for him today.

Bila ada masa di office, gua google resepi makanan kegemaran dia, then gua akan baca info-info tentang suami isteri, tentang bekeluarga cara Nabi. Macam-macam lah.

Sometimes, its not easy being a wife. Apa lu buat, apa lu kata semua melambangkan suami lu. So, please behave okay guys.

Since 20th Dec 2014, syurga gua di bawah tapak kaki suami gua yang tercinta. Semoga kita sama-sama mencari keberkatan dan keredhaan dari ALLAH SWT,

Insya ALLAH.

Gua nak sambung buat kerja, sambil menghitung masa untuk pulang, Harini macam nak buat bihun sup nyummy. HAHA. Telling u'olls the truth, I'm getting fat like jelly'licious. Kbai.

Assalammualaikum.


No comments: