Monday, February 18, 2013

Practicum

Assalammualaikum,
Sebulan 4 hari, macam setahun 4 bulan. Haish.
Hospital teluk intan, dunia baru buat aku untuk 4 bulan ni.
First step, cant take my eyes off this place. Terdetik dalam hati, ini lah yang akan aku pandang tiap hari.
Setiap pagi aku jalan kaki from house to hospital. Mula-mula memang cam tak boleh nak terima cause so many dogs around this area.
Nasib ada ramai yang keja hospital duduk dekat dengan kawasan rumah.
Dapat laa tumpang-menumpang.
Jumpa macam-macam jenis orang selama aku kerja kat makmal.
Even kerja aku macam tak tengok dunia luar, tapi cukup lah dengan karenah pekerja-pekerja makmal kat sini.
Aku tak merungut dapat hospital teluk intan sbb aku rasa bersyukur sangat even jauh gilosss.
Orang sini baik-baik, makanan murah dan sedap.
Bila orang tanya, kenapa jauh sgt? Aku jawab, nak bawa diri.
Bawa diri jauh dari semua orang yang aku kenal.
Bawa diri jauh dari tempat yang aku biasa pergi.
Semua untuk aku focuskan apa yang penting kat sini.
Rindu?
Mesti leww! Gilo tak rinduu. :(
Aku sanggup berkorban untuk 3 bulan lagi.
Sunyi?
Memang aku sunyi.
Sedih?
Memang aku sedih.
Antara sebab aku lari jauh, aku nak move on. Ye, aku nak move on.
Aku nak hidup gembira macam orang lain.
Aku nak hidup bahagia.
FULLSTOP.



No comments: