Monday, December 17, 2012

Keep holding on

Deebak!

Harini aku tengah study utk paper esok, Transfusion.
Paper ni, Inshaa Allah aku cuba yang terbaik.
Dalam masa yang sama sedih pun ada.
Jika diizinkan Allah, mungkin minggu ni minggu terakhir aku kat shah alam.
Subhanallah. Tak sangka aku dah nak habis. Alhamdulillah.

Aku pandang bilik, dalam hati aku berkata "Ya Allah, aku akan rindu bilik ni seperti mana aku rindu bilik kat hostel TPM dulu."
Aku pandang housemate aku, "Ya Allah, aku akan merindui korang semua nanti."
Terasa singkat sangat masa, tapi bila dihitung dah nak cecah 3 tahun aku kat sini.
Pengalaman aku kat sini, permulaan masuk UNISEL sampai lah ke tahun akhir ni.
All my classmates were incredible awesome, I love them so much.
Especially my beloved friend Norra.
Sayang, please do well on your thesis next year. Aku tahu ko mampu, kekuatan mu adalah kekuatan ku juga.
Kita beza satu sem je sayang, aku nak kau berjaya. mungkin aku awal, tapi tak semestinya berjaya.
ingat disebalik semua dugaan yang kita tempuhi bersama moga perolehi hikmah yang baik.
Allah already makes a good plan for us.
kalau ikot hati, nak je aku tunggu kau skali.
but in some circumstances we have to separate for our own good kan sayang.
kita tak pernah berpisah, dah lima tahun lebih sayang.
kenangan tuh terlampau banyak, yes a lot!
rahsiamu ditanganku, rahsiaku diperutmu.
aku selalu berdoa, kita sama-sama berjaya.
sama-sama kita kerja, sama-sama shopping, sama-sama kita balas jasa mak bapa kita.
sambil taip ni rasa nak nangis je, tapi kang kantoi aku taip blog pasal kau.
:)
sayangg, aku sayang kau sangat. tak kira apa pun jadi, kau tetap sahabat aku dunia akhirat.
terima kasih norra.
apa yang kau dah korbankan untuk aku.
kau jaga aku, jaga makan minum aku, jaga aku bila aku sakit, jaga aku bila aku sedih, marah, layan semua karenah aku.
Ucapan terima kasih tuh tak berbaloi dengan apa yang kau dah korbankan.
Nanti kita cari kerja sama-sama ye.
kalau aku dapat dulu, aku cari kan kerja untuk kau.
kita duduk rumah sama-sama.
kita cari duit sama-sama, shopping sama-sama, melancong sama-sama.
Oh. i love you so much.
Kalau aku panjang umur, aku nak tengok kau kawin dulu. aku nak jadi auntie gorgeous utk anak-anak kau.
aku doakan kau dapat jodoh cepat, aku doakan amad cepat-cepat masuk meminang.
amin amin amin.


14 januari 2013.
permulaan aku practical dekat hospital teluk intan.
kenapa teluk intan?
1. mulanya kajang takda tempat nak practical, lecturer tuh tak apply. -________-"
2. then aku dapat DEMC shah alam, aku pikir balik takkan nak ulang alik. confirm kena sewa rumah, baik aku amik teluk intan plus hospital government.
3. ada geng dengan jasmin.

aku harap aku dapat buat yang terbaik, inshaa Allah. doakan saya ye.

aih, nak kemas barang kat rumah ni pon takde mood. mood sedih terlebih, tapi saya akan merindui semua ni.

masa belajar, masa bersuka ria, masa rilex2 kat rumah, masa pandang buku, masa tgk movie sama-sama, masa makan tak ikot time, masa tido lepas subuh, masa buat assgnment, masa presentation dlm kelas, masa buat note before exam, masa makan maggie time lapar gila, masa tido siang berjam-jam, masa kumpul duit syiling banyak-banyak, masa kita pinjam bahu kawan bila sedih, masa kita gelak sampai gegar satu rumah, masa tgk running man sama-sama, masa menyanyi kuat-kuat sama-sama, masa buat senam erobik dalm rumah, masa try outfit masing-masing mcm model, masa pakai mask ramai-ramai, masa cuci rumah sama-sama, oh, i miss all this!

okay, tak boleh dah tulis apa. sedih sangat dah ni. salam.



No comments: