Thursday, May 24, 2012

02 Where you'd like to be in 10 years

10 years afterward, ahha kira umur aku dah 30-an lah kan. Jika diizinkan aku dah bersuami dan berkeluarga lah, so of course la aku berada dirumah bersama keluarga tersayang. First and foremost, aku harap in another 10 years aku jadi wanita yang solehah, taat padaNya, suami dan ibubapa. Cerita pasal future ni seram jugak, hanya mampu berserah je. Biar Dia yang menentukan segalanya. Aku mampu berdoa supaya dipermudahkan urusan sama ada didunia mahupun akhirat.

Between this 10 years aku nak sampaikan hajat:

1) Habis kan degree ni haa. Maw cari keja, tak larat dah nak tgk buku. Geram jee tgk kawan2 dah keja. Dapat beli itu ini kat parents masing2. Indahnya perasaan bila dapat tgk parents kita gembira. SubhanAllah. Only Allah knows how to describe the feels. InsyaAllah, akan ku tunggu saat manis tuh.

2) Bila dah habis degree, of course dah boleh kawin. So, cakap pasal kawin ni ketaq lutut gak lahh. Jodoh kan, only Allah knows well. InsyaAllah, utk mencari syurga yang abadi aku akan setia dan taat pada suami ku kelak. Mencari keredhaan dan keberkatan didunia dan diakhirat bersama suami, mesti indah di alam perkahwinan. :) *blink2 mata sambil taip

3) Jika diizinkan, aku nak jugak kumpul duit pergi umrah. Tempat paling suci, sayu plak rasa bila cakap pasal tempat suci Allah ni. Kadang-kadang terasa jugak, layak ke aku nak pegi ke tempat suci Dia. SubhanAllah. :( okay, stop sini.

4) Yes, sudah berkerjaya, berumahtangga. Yang penting, aku berharap Allah akan memberkati segala niat dan urusan aku. Jika ada halangan dan dugaan, insyaAllah akan aku cari jalan penyelesaian. Sebab aku yakin disetiap dugaanNya pasti setimpal dengan kekuatan ku utk menghadapinya. :)








Posted using BlogPress from my iPad

Location:Home sweet home

No comments: