Thursday, November 22, 2012

SENTAP HABIS

Assalammualaikum.

Tengah banyak kerja pon sempat lagi nak menaip blog kannn?
bukan apa kali ni, aku nak bagi clear kan statement.

Since 3 to 4 months ago, terlalu ramai yang kata aku makin kuruss. Errr.
Now, setiap kali jumpa sesiapa mesti ada yang tegur. bukan seorang dua, kali ni mmg ramai sgt.


Situasi pertama.
Auntie: Along, kenapa nampak kurus.
time tuh baru nak bukak tudung.
me: errr, kurus tang mana?
auntie: semua laa.
emmmmm..

situasi kedua
dalam kedai makan pukul 10 malam.
mama: along nak makan apa?
aku tgh belek2 menu
me: amik nasi goreng cili padi lah
abah glazed at me, -____-"
abah: dia baru makan mee goreng petang tadi, kuat nye makan!
blurp! 
mama: biar lah diaa, tgk badan dia tuh. kurus sgtt, biar dia makan banyak skett. 
me glazed at my mom back -__________-" hashtag sentap!

situasi ketiga
old friend: bazilah! bazilah!
aku terpinga-pinga sapa lah pulak panggil-panggil ni.
me: hoi. apoo?
old friend: asal ko makin kurus?
blurp! again and again.
me: mana adaa kuruss. ish. #wishing dia salah tgk
old friend: betul laa, dulu ko keja al-ikhsan nampak chubby sket.
-_____________-"
time keja? errrr. time keja la aku on diet. now main bantai je makan. aish.

situasi keempat
on call with old friend
me:kenapa orang ckp aku makin kurus haa, aku makan banyak gila taww.
oldfriend: ko hot kot skang, hot topic tuh.
diam seminit, kalau boleh nak letak call terus
me: bongok! mana ada. ko nih main-main laa. -__-'
oldfriend: ye yeee. ko bela saka eh?
me: hashtag sentap sangat nih! uishh. mulut sesedap rase nampak. aku takde benda2 mcm tuh laa =___="
oldfriend: yelah, bukan ko yang makan. benda tuh yg makan.
SENTAP HABIS!!
me: grrr! grr!
oldfriend: ehh tak tak takk


situasi keempat
Texting with my old friend
old friend: u looks so skinny on the picture.
me: huuu. skinny tang mana?
old friend: sume laa. muke je tak, kasi maintain muke cute okay :*
terus belek mukaa
me: hehehe. tah laa awak, dah makan banyak daa. hish. awak mkin chantek skang :*
terus dia tak reply. hashtag jujur okay!

So, kesimpulan nye. aku terus mintak order kat roomate belikan nasi goreng kampung. urgh! baru tadi makan maggie tomyum #feveret. Nak naik badan punya pasal. :(

P/S: kita tak sakit taw, kite sehat walafiat. :(



\

No comments: